Zapalenie ścięgna Achillesa

Zapalenie ścięgna Achillesa

Zapalenie ścięgna lub pochewki otaczającej ścięgno Achillesa, które łączy tylne mięśnie goleni z kością piętową możemy rozpoznać kiedy doskwiera nam ból z tyłu pięty, kostki i dolnej części goleni podczas wykonywania ćwiczeń oporowych. Czasami wyczuwalne jest trzeszczenie na przebiegu ścięgna (tzw. suche zapalenie). Zapalenie ścięgna Achillesa spowodowane jest przez jego nagłe lub wielokrotne rozciąganie. Może wystąpić jeśli zbyt szybko wykonuje się ćwiczenia lub nosi niewłaściwe buty (zwłaszcza nowe obuwie ze sztywną z tyłu cholewką).

Uszkodzone ścięgno Achillesa – jak się zachować?

  • W przypadku pojawienia się objawów wstrzymaj się z wykonywaniem ćwiczeń obciążających stopy do momentu ustąpienia dolegliwości bólowych.
  • Jeżeli uszkodzenie wystąpiło nagle, przyłóż zimny okład.
  • Noś buty na niewielkim obcasie, najlepiej o wysokości około 4 cm.
  • Jeśli ból ustąpi możesz, zacząć ostrożnie wykonywać ćwiczenia rozciągające. Kiedy nie będą one powodowały dolegliwości, możesz stopniowo powrócić do normalnej aktywności. Gdy po wysiłku ponownie wystąpi ból, przyłóż na ten obszar zimny okład.
  • Zignorowanie objawów i kontynuowanie ćwiczeń może spowodować przerwanie ścięgna.
  • Ścięgno Achillesa może także ulec rozerwaniu pod wpływem urazu lub w wyniku osłabienia i zwyrodnienia postępującego z wiekiem. Jest to poważny uraz, który zwykle wymaga zabiegu chirurgicznego lub unieruchomienia gipsowego.
Potrzebujesz porady ortopedy? Zaufaj naszym specjalistom.
Wizyta NFZ
e-rejestracja
Zadzwoń
58 572 55 00
Napisz
rejestracja@jkmed.pl
Call Now Button